Träning. Bra eller dåligt?

Gårdagen innebar vila från träningen.... Blev endast några timmar i skolan. Timmar som fick mej att få nästintill en chock över hur mycket vi ska göra denna sista kurs... Alla var förvirrade om vad som skull in när och hur.. Men förhoppningsvis kommer detta att redas ut under de närmsta dagarna...

Tillbaka till träningen...Söndagen och träningen fick mig att tänka till. Höll alltså på att svimma under ett box-pass... Föräldrar och vänner har nu skällt på/sagt till mig att jag borde ta det lite lugnare vad det gäller träningen. Att jag inte behöver träna lika ofta och inte dubbla pass.. För mig har träningen kanske blivit ett allt för stort beroende. Men samtidigt kan jag inte sluta tänka på träningen hela tiden... Visste knappt vad jag skulle göra igår när jag satt hemma på kvällen och jag inte "fick" gå och träna... Träningen har blivit en så pass stor del av mitt liv. Träning är självklart bra och hälsosamt i lagom mängder men det ska inte kännas som ett tvång att gå dit, ska inte behöva må dåligt om jag inte går dit en dag eller två.. Jag blir besviken på mig själv om jag inte går dit. Jag tänker att "alla andra kan ju"... Men ja tydligen verkar inte min kropp tåla det just nu. Det har kanske varit för mycket för tillfället. Vad vet jag... Men ska försöka skärpa mig för min egen skull... Jag är glad att jag har vänner och familj som skäller på mej vid vissa tillfällen... Detta är ju av välvilja.. Dom vill ju att jag ska må bra och det är skönt att känna att dom bryr sig även om jag får stå ut med att höra att jag måste lugna mig med träningen.... Jag ska försöka att sluta planera mitt liv utifrån träningen vilket jag har gjort ett bra tag nu..

Jag har ingen aning om vart jag ville komma egentligen... Men i alla fall... Tack mina älskade vänner för att ni finns och att ni verkligen är ärliga om vad ni tycker. Detta och söndagens händelse har nog varit lite av en ögonöppnare... I alla fall. Tack




Puss och ha en fortsatt underbar dag i det fina vädret !

Kommentarer
Postat av: Maria

Jadu josse, vet inte vad jag ska skriva om ditt inlägg. Ska inte skriva för mkt här heller för det vi kan vi prata om sj sen. Men jag blir både ledsen o orolig över ditt inlägg. Att du var beroende av träning visste jag men du skrämmer mig lite när du skriver att du blir besviken på dig sj osv när du inte går dit. Det ska du ju absolut inte bli. Hade du vägt 100 kg, fine då kankse du kunde sett över sin situation men älskade du har redan en perfekt kropp. Jag antar att mina ord inte väger så mkt men det är verkligen så! Jag hoppas verkligen du kan ta åt dig av vad vi säger o trappa ner på träningen. Som sagt inte sluta helt men iaf sluta med dubbelpassen. O när du inte vet vad du ska göra om kvällen - Ja då lagar du stuvisar så kommer jag och äter =) svårare än så är det inte hihi. Jag älskar dig iaf och jag är bara rädd om dig, det är därför jag skäller lite. O du vet att jag alltid finns här om du behöver prata, så som vi har gjort sen vi var 7 bast ;) Love you honey(L)

2010-03-30 @ 21:20:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0