Juridikens baksida...

När vi började läsa juridik denna terminen såg jag verkligen fram emot det. Har alltid tyckt det var spännande med lagar osv. Under tidens gång har jag dock börjat fundera på hur fan systemet egentligen fungerar. Vissa saker kan vara bra men vissa tycker jag är helt sjuka.... T.ex idag hade vi föreläsning om bodelning. Helt sjukt egentligen om man tänker efter....Man borde verkligen tänka sig för innan man gifter sej om man redan har ett hus som man själv har betalt med tanke på att vid skilsmässa så har den man gift sig med rätt till halva huset, även om han inte har betalt för det... Skumt....man får väl hoppas på att man håller sig gift eller att den andra personen är snäll och inte kräver att få halva huset. Aja... Rörigt är det också. Man ska ta hänsyn till allt möjligt.. Men men man kommer kanske förstå systemet någon gång. Men just nu känns vissa saker sjukt skadat...

Nu känns d som att man håller på att bli sjuk. Ont i huvudet och halsen... Så nu blir det ingen träning idag. Den som brukar hjälpa mej att rensa huvudet från skolan.. Får ta igen det vid nästa träningspass. kanske köra dubbelt så hårt. Men orkar man verkligen det egentligen ;) Ähh en gång är inte hela världen... plus alla tjatar om att man inte ska träna när man är förkyld.. Jag följer bara råden :P


Sjukt goa töser som bryr sej om en och försöker komma med råd och önskar en lycka till i saker och ting. Tack !



Ha en underbar kväll alla !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0